Banca Transilvania – Inca unii care pacalesc clientii

M-am gândit eu în umră cu ceva timp că ar fi cazul să imi schimb banca cu care lucrez. Sunt client ING de foarte mult timp, a fost multumit de ei (atât pe partea de servicii cât și customer service). Mă mai stresează ei din când în când cu telefoane referitoare la oferte pentru carduri de credit, cu toate că de fiecare dată le spun că nu mă interesează, dar aș putea trăi cu asta. Sunt două mari motive pentru care m-am hotărât să îi schimb:
– atunci când am ales eu să lucrez cu ei, aveau o sucursală lângă blocul meu. S-au gândit acum câțiva ani să o mute. Acum, când am nevoie de să scot bani de pe card, am două variante: ori merg pe jos 15 minute până la noua locație, ori plătesc comision in plus și retrag banii de la altă bancă;
– eu folosesc foarte mult internet banking. Nu mai suport token-ul pe care îl am de la ING. De cate ori am nevoie de el, este acasă, la birou… oriunde în altă parte decat la mine. Așa că am căutat o bancă ce oferă autentificare în internet banking ori prin SMS, ori prin intermediul unei aplicații pentru smartphone (Android). Am o tableta care ma poate scapa de multe ori de caratul laptop-ului dupa mine (Samsung Galaxy Tab2).

Și așa am ajuns la Banca Transilvania. Având în vedere că pe site-ul lor nu găsesc foarte multe informații despre taxe și comisioane (ex. în primele 6 luni beneficiați de internet banking gratuit. Și după cele 6 luni, care este costul???), m-am gandit să le trimit un email pentru a solicita toate informațiile care mă interesau. Mail-ul respectiv arată cam așa:

               Buna ziua,

               Imi cer scuze daca nu pe dumneavoastra ar fi trebui sa va contactez, dar adresa dumneavoastra de email este singura pe care am gasit-o pentru sucursala xxxxxx (aici as dori deschiderea conturilor). Va scriu pe email deoarece am completat formularul de contact de pe site acum o saptamana si inca nu am primit un raspuns.

               Doresc , daca se poate, sa imi oferiti mai multe informatii despre oferta curanta pe care o aveti pentru persoanele fizice autorizate. Pe site am gasit cateva informatii, dar nu foarte detaliate (ex: Abonament pentru serviciul de Internet banking BT24 pentru ambele conturi, 6 luni- GRATUIT, dar nu am gasit si costul acestui serviciu dupa cele 6 luni).

               Ma intereseaza o lista completa cu comisioanele atat pentru PF cat si PFA (pe site, de exemplu, nu am gasit care este comisionul pentru transferul inter si intra bancar din Internet banking).

               In cazul in care nu ma puteti ajuta cu informatiile solicitate, va rog, daca se poate, sa transmiteti solicitarea mea mai departe.

               Va multumesc anticipat,

Am primit raspuns cu acest fișier atașat. Hm… nu pare a fi o lista completă, așa cum am cerut, dar zic hai că merge, am aflat ce mă interesează. Mă hotărăsc să imi deschid conturile la ei.

[adsense]

Acum câteva zile, am prima încasare pe contul de PF. Aproximativ 900 de lei. Curios să văd cum apar tranzacțiile în aplicația lor, BT24, văd ceva ciudat acolo…Comision încasare ACH – 4,2 RON. Cum nu am mai văzut ceva de genul până acum, dau și eu o căutare pe Google. Găsesc niște articole de prin 2010, în care într-adevăr spuneau că unele bănci percep astfel de comisioane, la încasare. Banca Transilvania se afla în listele cu băncile menționate în acele articole. Fiind scrise în 2010, speram ca până acum să se fi renunțat la ele.

Caut din nou pe site-ul Banca Transilvania, poate, poate găsesc ceva informații… nimic:
http://www.bancatransilvania.ro/persoane_fizice/comisioane_card_visa_electron.html

Mă gândesc că e posibil să modifice ceva pe site, așa că am făcut si o poză cu ceea ce scrie în prezent:

Negăsind nicio informație despre aceste comisioane, le dau un mesaj pe Twitter să îi întreb. Și… surpriză… ce răspuns primesc?

Probabil majoritatea vor spune Păi dacă nu ai citit contractul înainte… Da, într-adevăr, nu m-am uitat cu foarte multă atenție, dar știți cum e, cand vine și îți pune contractul în față, e cam greu să citești toate cele n-șpe mii de pagini (mai ales că eu am semnat 2 contracte, pentru PF și PFA). Oricum, ideea este următoarea: dacă aceste comisioane nu sunt trecute în contract, avem o mare problema și mai mult ca sigur va urma o reclamație. Dacă în schimb sunt stipulate în contract, din punctul meu de vedere cei de la Banca Transilvania au început cu stângul si nu văd o colaborare de lungă durată între mine și ei (din moment ce au încercat să ascundă aceste comisioane).

Sunt curios ce înțeleg ei prin încasare de mică valoare? 900 de lei înseamnă valoare mică? Pentru mine nu. La ING am încasat și 20 de lei și nu am fost taxat pentru asta… Mi se pare incredibil să taxezi cu aproape 0,5% o încasare.

Săptămâna aceasta nu sunt la birou (am lăsat contractele acolo), așa că nu pot să văd deocamdată ce scrie în ele. Voi reveni cu un update, imediat ce am detalii sau primesc răspuns de la Banca Transilvania.

Update 1
Am verificat contractul:
CAP. VI. COSTURI, TAXE, COMISIOANE
Art. 12 Prin semnarea prezentului contract, CLIENTUL autorizează BANCA să îi debiteze contul cu orice taxe și comisioane pe care le datorează BĂNCII, conform Anexei nr. 2 la prezentul contract.
Am verificat Anexa 2 și… surpriză. Nici urmă de comision de încasare. Doar comisioane pentru plăți. Le-am mai trimis un mesaj pe Twitter (da, pe Twitter, pentru că pe site țin ascunsă adresa de mail a departamentului Customer Service, au doar adresele de mail ale directorilor de agenție, iar la formularul de contact de pe site am trimis un mesaj acum 2-3 luni și încă nu am primit răspuns). Aștept să văd ce răspuns primesc.

P.S. Domnilor și doamnelor de la Banca Transilvania. Un contract este un act oficial. Nu credeți că ar fi normal ca acesta să fie scris cu diacritice? Sau nu mai știm cum se scrie corect în limba română?

Update 2
Bun… haideți să vedem care a fost corespondeța cu cei de la Banca Transilvania în legătură cu această problemă… Întâi mail-ul meu către ei

Buna ziua,

In urma cu aproximativ 2-3 luni am solicitat prin intermediul formularului de contact de pe site-ul dumneavoastra o lista a comisioanelor atat pentru PF cat si pentru PFA. Nu am primit nici pana in ziua de azi un raspuns la acea solicitare. Ulterior, am trimis aceeasi solicitare catre un director de agentie (doar adresele de email ale acestora le-am gasit pe site-ul dumneavoastra). Am primit fisierul pe care l-am atasat si acestui email.

Pana la urma am deschis conturi la dumneavoastra (atat pentru PF cat si pentru PFA). Si am fost surprins sa observ ca pentru fiecare incasare mi se percepe un comision de 4,2 RON. Cum este posibil sa se perceapa un comision care nu este stipulate in contract? In Anexa 2 (cea unde sunt prezentate comisioanele, conform Art. 12 din contract, prezinta doar comisioane pentru plati, nu si pentru incasare. De asemenea, nici pe site-ul dumneavoastra nu apare nicio informative referitoare la acest comision:
http://www.bancatransilvania.ro/persoane_fizice/comisioane_card_visa_electron.html

De ce se incearca ascunderea acestor comisioane? In acest moment am doar 2 incasari pe luna, pe contul de PF (avand in vedere ca inca mai folosesc contul pe care il am la banca anterioara). In cazul in care imi voi muta toate tranzactiile la BT, voi avea probabil o medie de 4-5 incasari pe luna (pe langa contul PFA). Vi se pare normal sa platesc cel putin 20-25 de lei pe luna comision de incasare? Ceea ce faceti dumneavoastra se numeste reclama mincinoasa! Intr-adevar, nu exista comision de administrare, dar aceste comisioane adunate (ascunse) il depasesc cu mult pe cel de administrare de la oricare alta banca

Avand in vedere cele mentionate, ma gandesc serios sa renunt la aceste conturi (prefer sa platesc un comision de administrare de 10 lei pe luna, decat sa vad ca la fiecare incasare imi luati din cont 4,2 lei).

Va multumesc,
Adrian Tudor

Scurt și la obiect. Care credeți că a fost răspunsul lor? Normal… Conform articolului X, aliniatul Y, pe care dumneavoastră L-AȚI SEMNAT, bla bla bla…

Stimate domnule Tudor,

Ca urmare a mesajului transmis, va comunicam faptul ca Banca Transilvania percepe in mod automat comisioane de incasare pentru sume receptionate in cont, conform deciziei de taxe si comisioane in vigoare, afisate si comunicate clientilor conform modalitatilor agreate la deschiderea contului.

In functie de natura acestora, interbancare sau intrabancare ( BT-BT ) si valoarea operatiunii, se percep urmatoarele comisioane:
-incasari interbancare: in transe, in functie de valoarea operatiunilor, astfel:
–           0 – 50,00 lei  …………………………………………..……….2.7 lei
–           50,01 – 1000,00 lei ……………………….……………………..4.2 lei
–           1000.01 – 49999,99 lei ……………………………..……………6.0 lei
–           ≥50000,00 lei ……………………………………………………………18.0 lei

-incasari intrabancare: in transe in functie de valoarea operatiunilor, astfel:
–           0 – 50,00 lei………………………….…………………………1.5 lei
–           50,01 – 1.000,00 lei ……………….………………………….3.0 lei
–           1.000,01 – 49.999,99 lei ………………………………………4.0 lei
–           ≥50.000,00 lei ……………………………..……………………8.0 lei

Incasarile interbancare urgente de mica valoare procesate prin circuitul platilor si incasarilor interbancare de mare valoare…………………………….18 Lei

Mentionam ca in momentul deschiderii contului curent, prin Cererea de deschidere de cont ati luat la cunostinta si v-ati declarat de acord cu prevederile Conditiilor Generale de Afaceri ale Bancii Transilvania. Clientii primesc un exemplar al Conditiilor Generale de Afaceri, in urma formularii unei cereri de deschidere de cont, iar prin semnarea acestei cereri, isi exprima acordul asupra insusirii continutului acestora si a respectarii dispozitiilor incluse. Relatia de cont curent este gestionata in temeiul Conditiilor Generale de Afaceri care stabilesc cadrul general de activitate. Continutul este standard si tocmai de aceea a fost pus la dispozitia clientilor prin diverse mijloace de informare, inclusiv prin afisare pe site-ul BT.

Astfel, in acest document, la capitolul VI punctul 51 este mentionat faptul ca: “Nivelul dobanzilor/taxelor/comisioanelor practicate de Banca pentru serviciile prestate sunt stabilite de conducerea Bancii prin Lista privind comisioanele, dobanzile si spezele bancare.”

Totodata, in acelasi capitol, punctul 55 este precizat faptul ca: “Pentru operatiunile de transfer efectuate din/in conturile de lei si/sau valuta, la ordinul Clientului sau pentru acesta, Clientul este de acord sa plateasca Bancii comisioanele, taxele si spezele aferente acestor servicii bancare prestate, inclusiv comisioanele de transfer percepute de terte parti implicate in circuitul de decontare a fondurilor.”

Referitor la documentul atasat de dumneavoastra, acesta cuprinde comisioanele aferente serviciului de Internet Banking BT24. Prin urmare, sunt mentionate comisioanele pentru platile realizate prin intermediul acestui serviciu.

Comisioanele de incasare sunt specifice contului curent, acestea fiind mentionate in Lista de comisioane si taxe, document care poate fi consultat in oricare dintre unitatile bancii.

In ceea ce priveste comisioanele pe care le-ati regasit pe site, accesand link-ul http://www.bancatransilvania.ro/persoane_fizice/card_de_debit_visa_electron.html, acestea sunt specifice cardului Visa Electron, ci nu contului curent.

In speranta unei colaborari cat mai indelungate si amiabile in viitor, va stam la dispozitie pentru orice informatii suplimentare si pentru clarifica orice alte aspecte pe care le considerati necesare.

Ne puteti contacta in continuare la adresa de e-mail contact@bancatransilvania.ro sau la numerele de telefon Call Center: 0801 01 0128, 0264 308028, *8028 (din retelele Vodafone si Orange).

Cu stima,

Și, logic, a venit răspunsul meu…

Buna ziua,

Va multumesc in primul rand pentru raspuns. Eu nu am nevoie de o astfel de justificare din partea dumneavoastra.

Mi-ati trimis un raspuns de genul “suntem acoperiti pentru toate taxele si comisioanele, oricum nu aveti ce sa ne faceti”.

Sunt constient ca aveti acoperire legala pentru aceste comisioane. La fel cum cred ca si dumneavoastra sunteti constienti ca in momentul in care se completeaza actele pentru deschiderea a doua conturi ti se pune in brate un teanc de hartii si ti se spune semnati aici, aici si aici. Avand in vedere ca eu am intrebat inainte ceea ce ma interesa (care sunt comisioanele), am mers pe incredere. Se pare ca nu de fiecare data e bine sa faci acest lucru. Dar aceasta incredere o am si pentru ca nu mai traim in Romania din anii ’90, cand fiecare face ace voia. Asa cum se pot face contracte in care sa scrie “clientul este de acord sa plateasca Bancii comisioanele, taxele si spezele aferente acestor servicii bancare prestate”, dar fara sa se specific si care sunt acele taxe, si eu am dreptul elgal sa reziliez acel contract oricand.

Cum spuneam, eu va intrebam de ce incercati sa ascundeti aceste comisioane? Intr-adevar, la punctul 51 din CG se specifica faptul ca dobanzile sunt stabilite prin prin Lista privind comisioanele, dobanzile si spezele bancare. Unde este aceasta lista? De ce nu se inmaneaza in momentul in care se incheie contractul? La toate celelalte banci am gasit-o pe site-ul acestora.

Mi-ati trimis acum acea lista cu comisioanele de incasare. De ce nu apare si pe site? De ce nu apare in contractul/anexele pe care le-am semnat? In ziua de azi, cand concurenta este foarte mare, aceste lucruri mici (din punctul dumneavoastra de vedere) fac diferenta. Proactivitatea este unul dintre ele.

Mi-ati spus ca link-ul pe care vi l-am dat este unul gresit, este doar pentru carduri, nu si pentur contul curent. Spuneti-mi dumneavoastra atunci unde trebuie sa intru pe site pentru a vedea ceea ce ma intereseaza. Din ce vad, conform http://www.bancatransilvania.ro/persoane_fizice/contul_curent.html#ancora3, pentru contul curent ar trebui sa platesc doar pentru eliberare de numerar la ghiseu. Deci se adevereste ceea ce spuneam eu ca faceti reclama mincinoasa si incercati sa ascundeti taxele si comisioanele reale?

Multumesc,
Adrian Tudor

Și am primit din nou un răspuns made in Romania:

Buna ziua,

Asa cum vi s-a precizat si in mesajul anterior, lista taxelor si comisioanelor aplicate de Banca Transilvania este afisata la toate ghiseele Bancii Transilvania, putand fi consultata de clientii bancii.

Referitor la cele mentionate de dumneavoastra, conform carora, comisioanele nu sunt afisate pe site-ul bancii, consideram ca modalitatea de informare la sediile Bancii este cea mai concludenta, avand in vedere ca aceste comisioane pot fi vizualizate tocmai in momentul efectuarii unei operatiuni de plata/incasare. Aceste comisioane pot fi verificate inclusiv cu ocazia ridicării unui extras de cont, clientii cunoscand exact sumele care trebuie achitate pentru a beneficia de serviciile de plata prestate de catre Banca.

De asemenea, dumneavoastra, in calitate de client al bancii, puteti solicita un exemplar din Lista de taxe si comisioane pentru a  consulta toate costurile care pot fi percepute in vederea prestarii unei game extrem de variate de servicii de plata.

In urma accesarii link-ului mentionat in mesajul anterior, se pot verifica pe site-ul bancii informatii despre contul curent detinut in calitate de persoana fizica, fiind prezentate succint operatiuni ce se pot realiza prin intermediul acestuia, la care se adauga cateva dintre comisioanele aferente. Deoarece operatiunile derulate prin conturi sunt numeroase, iar comisioanele care se percep sunt diverse, acestea nu au fost specificate in totalitate pe site-ul bancii, ci s-a ales ca si modalitate de informare afisarea si consultarea brosurii la unitatea bancara.  De asemenea, aceste comisioane pot fi consultate si apeland serviciul Call Center al bancii sau agentiile/sucursalele BT.

Pentru alte informatii ne puteti contacta la adresa de e-mail contact@bancatransilvania.ro sau la numerele de telefon Call Center: 0801 01 0128, 0264 308028, *8028 (din retelele Vodafone si Orange).

Cu stima,

Păi haideți să analizăm puțin… Lista de taxe și comisioane este afișată la ghișeele Băncii și, CREDEȚI VOI, această modalitate de informare este cea mai concludentă. Dar părerea clienților ați solicitat-o? De ce trebuie să pierd timpul să merg până la banca, doar ca să consult o amărâtă de listă? Dacă nu vă place tehnologia, haideți să renunțăm și la email și să vorbim în continuare pe fax. Eu am solicitat această listă pe email înainte de a încheia contractul și nu am primit-o! Ce nu este clar? Îmi spuneți că din punctul vostru de vedere, este mai eficient ca lista respectivă să fie doar în sucursale, pentur că poate fi consultată de clienți în momentul tranzacțiilor. V-ați gândit măcar pentru un moment că, din moment ce am optat pentur internet banking, e posibil să nu prea trec prin sucursală pentru a face tranzacții?

De asemenea, dumneavoastra, in calitate de client al bancii, puteti solicita un exemplar din Lista de taxe si comisioane pentru a  consulta toate costurile care pot fi percepute in vederea prestarii unei game extrem de variate de servicii de plata... L-am solicitat și nu l-am primit!!! De unde să știu eu că aveți fișiere separate pentru comisioanele de internet banking și cele ce operațiuni pe cont? Eu am solicitat să mi se trimită O LISTĂ CU TOATE COMISIOANELE!

In urma accesarii link-ului mentionat in mesajul anterior, se pot verifica pe site-ul bancii informatii despre contul curent detinut in calitate de persoana fizica, fiind prezentate succint operatiuni ce se pot realiza prin intermediul acestuia, la care se adauga cateva dintre comisioanele aferente. Deoarece operatiunile derulate prin conturi sunt numeroase, iar comisioanele care se percep sunt diverse, acestea nu au fost specificate in totalitate pe site-ul bancii. Și ajungem de unde am plecat? La faptul că faceți reclamă mincinoasă și încercați să ascundeți comisioanele? Altfel de ce ai afișa pe site doar comisioanele pe care le considerați VOI relevante? Mai bine nu le afișați deloc, puneți o steluță și scrieți că se gasesc în nu-știu-care document. Pe site nu scrie nicăieri că ar fi vorba și de alte comisioane în afară de cele 3 menționate acolo.

Și având în vedere că nu vor să recunoască nimic, o să trimit o întrebare și către ANPC, să vedem ei ce părere au. Eu nu doresc să mi se returneze comisioanele sau să se modifice contractul. Oricum nu vreau să fiu client pentru o companie cu o astfel de politică. Vreau doar ca pe viitor să nu mai fie păcăliți și alți clienți.

Update 1. În curând, răspunsul ANPC (l-am primit dar nu am avut timp să îl public). Oricum, îi ia apărarea băncii… nici nu mă așteptam la altceva…

Update 2. http://www.conso.ro/plati/cum-iti-toaca-banii-din-cont-comisioanele-de-incasare. A se observa ca cei de la Banca Transilvania se numără printre nesimțiții care te taxeaă la încasare și pentru plățile intrabancare, cu până la 8 lei!!!

69 Replies to “Banca Transilvania – Inca unii care pacalesc clientii

  1. De 1 ora caut pe net o lista cu taxele si comisioanele practicate de BT pentru contul curent si supriza…nu gasesc…toate bancile au, mai putin “stimatii” de la BT. Am cautat aceste lucruri pentru ca am fost surprins sa aflu zilele trecute ca pentru o plata intrabancara atat eu am platit comision, cat si beneficiarul platii a platatit celebrul comision de “incasare”. Marturisesc ca sunt clientul lor de 3 ani (BT24) si doar acum aflu de aberatia asta de comision de incasare. De asemenea, am consultat contractul semnat cu ei si nici vorba sa fie stipulat acest comision…am primit lista comisioanelor la semnarea contractului (ca si anexa la contract) dar sunt trecute doar comisionele percepute celor care efectueaza plata. Referitor la modalitatea de afisare a comisioanelor pentru contul curent….jenant raspunsul ce vi lau dat…adica pentru contul curent considera ca nu e util sa le afiseze pe site, dar pentru restul serviciilor (BT24, carduri de orice tip, etc) nu au nici o problema se afiseze pe site comisionale si taxele percepute. Sa fim serioasi…de parca pentru BT24 sau mai stiu eu ce carduri nu tot in sucursala trebuie sa mergi. Abia acum am realizat unde este fapt comisionul de administrare gratis, asta cu care se lauda pe toate gardurile. Mai mult decat, logic gandind, e dea dreptul penibil sa iti fie debitat contul in cazul in care esti beneficiarul unei plati, fara ca macar sa sti acest lucru.

    1. Salut! Poti sa pui, te rog, fisierul pe un site de file sharing si sa imi dai si mie link-ul? Il voi atasa acesui post, sa fie si altora de ajutor. Multumesc!

  2. Si eu din date de 17 octombrie mi-am făcut cont la ei, după ce cu greu am reusit să-l închid pe cel de la BCR. PLUS CĂ NU AM PRIMIT UN EXEMPLAR DIN CONTRACT SI VROIAM SĂ CER, SĂ CHIAR MĂ GÂNDEAM CÂND AM IESIT DIN AGENTIE SĂ MĂ ÎNTORC SĂ CER….Nu am stiut de ce a zis o colegă că i s-au luat 6 lei din cont, credeam că e ceva comision pentru deschiderea contului desi nu apare la ei, iar când am întrebat=o pe domnisoara de la ghiseu ianinte să-mi fac cont le ei, a zis că totul e gratis cu Visa Electron. Mă miram eu cum să fie singura bancă fără niciun comision. Poate trec să cer după mai bine de 2 săptâmîni să cer un exemplar de contract, si astept să văd cât îmi ia din salariu.

  3. Semnez si eu condica pentru cei “pacaliti” cu ACH-ul. Am aflat si eu azi de acest comision in momentul in care am beneficiat de o incasare de bani, initial nu intelegeam ce e acel comision pana sa dau cautare pe net (ca la ei nu gasesti info, cel putin nu usor). M-am lamurit acum :(. Pana acum am fost multumit cu serviciile BT, dar e foarte deranjant faptul ca sunt lucruri “ascunse”, te intrebi in cazul asta oare mai au si alte surprize? sper sa nu umble zanul lor si cu alte taxe si comisioane ascunse.

    1. zanul e un simbol reusit a ceea ce se intimpla in sistemul bancar, il mai si vezi cum e si il accepti, atunci cine e vinovat? Nu poti sa faci “sex” decit cu el?

    1. Am descoperit si eu ACH-ul cu pricina, insa, cautand comisioanele pe site-ul bancii, trebuie sa recunosc ca le-am gasit (nu ma incalzeste prea mult lucrul acesta, pentru ca am semnat “aici, aici si aici”, dar macar am aflat si voi cauta solutii de a le evita pe viitor), dar, desi nu-mi convine deloc, ca sa fim corecti pana la capat, banca le are postate pe site, ceea ce inseamna ca nu le ascunde. Va las si link-ul de pe site-ul bancii pentru verificare/consultare, este exact documentul postat mai sus de TheFreediver.

      Brosura comisioane

      http://www.bancatransilvania.ro/uploads/Brosura_Comisioane_August_2012.pdf

      1. Multumesc pentru link. Intr-adevar, acum sunt, dar atunci cand am semnat eu contractul sigur nu erau. Vezi ca si fisierul se numeste “August_2012″… Mai mult ca sigur ca a fost pus dupa ce le-am trimis mail-urile respective. Stiti ce cred ca s-a intamplat? Eu am facut si reclamatie la ANPC, iar raspunsul lor a fost ca nu e justificat, deoarece comisioanele sunt postate pe site (cu toate ca eu am scris in reclamatie ca nu sunt). Probabil, ca sa nu le dea amenda, ANPC-ul le-a sugerat sa posteze fisierul respectiv pe site… Da… asta e Romania…

        1. Felicitari ca ai reusit sa-i faci sa publice pe site comisioanele. Stiu de multi ani ca BT sunt printre putinii care au comision de incasare si ca nu au comisioanele pe site. De aia nu incasez prin virament la ei. Insa, depunerea de numerar e gratis 🙂 Asa ca poti incasa intr-o banca cu eliberare gratuita de numerar la ATM, apoi sa cari personal cashul pana la BT si sa-l pui intr-un depozit or smth. 😉

        2. PS: Mica valoare inseamna 50000 RON, ceea ce se deconteaza interbancar intotdeauna prin celalalt sistem al Transfond, ReGis, cu costul a aproximativ 10 RON, suportati tot de expeditor. Da, te-ai prins: astea doua reprezinta faimosul “comision BNR” care apare mentionat prin unele liste de comisioane.

  4. mi-e de cardul de debit mi-au luat comisioane un valoare de 100 de lei, in doar 7 luni, fara sa fac alte operatiuni, on afara ridicarii salariului. Maine merg la banca sa inchid contul.

  5. Am mers la agentia Fratii Golesti Craiova sa ridic o suma de bani din contul curent mi sa spus ca este o erore la data de valabilitate a Carti de indetitae e trecut in loc de 2022 este 2023 eram cu copilu de 13 luni in brate am astept citeva minute mia da suma de bani ceruta si buletinu mai zis sa il ridic de la colega alaturata am intrebato pe respectiva de la giseu MATEI CAMELIA cu o zi in urma am fost la alta sucursala si nu mia zis ca ar fi probleme si nici erore de date la buletinul meu mia zis sa sichimbat softul si apare erori …. Am cerut buletinul si mi sa zis ca trebuie sa semnez mia intis 2 foi era trecut numele meu adresa am semnat am cerut si eu si mi dat un caiet cu 6 foi am mers acasa si lam citit……..CONDITIILE GENERALE DE AFACERI ALE BANCII TRASILVANIA. Am fost mintit. Pe 25-02-2013 am trecut la Agentia FRATII GOLESTI Craiova si am cerut sa vad ce am semnat pe acele 2 foi erau trecut numele si CONDITIILE GENERALE DE AFACERI ALE BANCII TRASILVANIA care mi se aduc la cunostinta am intrebat de ce am fost minti se uitau la mine.Jenante practici,inselaciune si pacalirea clientilorasta aste este Banca Transilvania ???????????

  6. intre timp s-au schimbat si comisioanele, link accesibil pe site-ul BT jos de tot, in stanga: http://www.bancatransilvania.ro/uploads/Brosura_Comisioane-februarie_2013.pdf

    ar fi interesant de comparat cu cea din august 2012. in alta ordine de idei, si BCR tocmai modifica (mareste) comisioanele, sunt toti pusi pe mica ciuguleala, trebuie deschisi ochii mari mari la semnarea contractului.

    @Adi – felicitari ca le-ai facut reclamatia la ANPC. ca idee, documentul acela de pe site este generat in 17 August 2012 ora 14:20:37. Din mesajul de pe Twitter, vad ca discutiile cu ei au fost in 6 August. Dar chiar si daca banca nu a fost amendata, efortul tau a facut ca acele comisioane sa devina accesibile noua, celorlalti, pe internet. Bravo. Ca idee, si eu le-am cerut prin formularul de contact comisioanele in februarie 2012, ca nu le gaseam pe site, si am primit pe mail atat Comisioane BT24.doc cat si Brosura Comisioane ianuarie 2012.pdf (asemanatoare cu ce e acum pe site). Am scris despre asta aici http://forum.softpedia.com/topic/832902-ajutor-deschidere-cont-personal-la-o-banca/

  7. sunt cei mai mari excroci , am avut credit la ei si au dobanzi ascunse inafara de faptul ca dupa ce am luat credirul in decurs de 4 luni mi-a marit dobanda de s-a dublat rata si m-au nenorocit am pierdut tot

    1. La fel am patit si eu, dar, după ce ne-am judecat patru ani am primit ceva bani înapoi, si fireste, încă ne mai judecam pentru resturi de sume.

  8. Cu toate ca anuntasem ca vreau sa fac un transfer catre Banca Transilvania, nu am fost instiintata de acest comision la incasare , ba mai mult, cand am observat ca suma primita nu coincide cu cea transferata, doamna de la ghiseu m-a mintit ca cei 6 lei diferenta reprezinta comisionul pe care cei de la BRD l-au incasat pentru transferul de bani!!! Am intrebat la BRD si cand m-am intors la Transilvania, la ghiseu mi s-a spus cu jumatate de gura ca cei 6 lei reprezinta comisionul lor la incasare. Era logic ca superofertele gen 0% la deschiderea contului, 0% comision de gestionare, 0% la retragere la bancomat trebuie recuperate de undeva….Deci nici cu Transilvania nu e nici o afacere, dupa ce renuntasm la BCR si BRD.

  9. salut tuturor,
    ca orice cetatean inainte de a face primul pas in infiintarea unei noi relatii cu banca am facut un mic research cautand in primul rand brosura de comisioane bancare (nu ma intereseaza dobanzile oricum la orice banca in general acestea sunt depasite ca valoare totala de comisioane) si am gasit la banca in discutie lista (destul de usor pot spune).
    pun link-ul mai jos celor care sunt interesati:
    http://www.bancatransilvania.ro/uploads/Brosura_Comisioane_August_2012.pdf

    1. Salut,
      Dupa cum se vede, acel document se numeste “Comisioane August 2012”. Cand a fost scris acest articol? August 2012. E clar ca au publicat acel document in urma acestui articol si a plangerii mele la ANPC. Oricum, in tot documentul ala eu nu am gasit comisionul de incasare…

      1. N-ai citit cu atentie. Scrie clar: “TRANSFERURI LEI
        Plãti si încasãri interbancare, inclusiv comision de procesare la plata pentru
        instrument de debit refuzat (comision BNR inclus)” – dupa care incep transele valorice. Rezulta ca plata si incasarea sunt taxate la fel. Mai jos sunt platile si incasarile intrabancare, precum si platile electronice (comisioanele reduse din internet banking).

  10. ca este, ca nu este usor de gasit, de ce te FURA si nu ti se da ‘LISTA’ la semnare, ci nu sa o vezi pe site ori la ghiseu? iar ‘cetatenii’ care gasesc usor tot ce vor de la BT cred ca sunt de-ai lor…, mare rusine!

  11. Eu in mare sunt multumit de ei. Taxa de administrare 1 RON/luna + 1 RON/luna pt. internetbanking si imi fac platile Paypal prin ei, pt. care nu pun taxa. (Sper sa nu citeasca si sa-si dea seama ca mai e o piele de tras de pe client.)

    Insa am patit-o cu transferul.
    Trebuia ex-prietena sa-mi transfere niste datorii si a transferat de pe contul ei de BT pe al meu. A fost taxata si ea si eu.
    Pina la urma e ok, doar ca nu stiam dinainte. Acuma m-am facut mai destept si pe viitor voi evita asa ceva.

    Insa ce nu inteleg este urmatorul lucru: Daca bag bani la ghiseu nu sunt taxat. Indiferent daca depun pe contul propriu sau al unei alte persoane. Care este castigul pt. BT? Daca fac transfer prin internetbanking BT economiseste la personal. Daca ma duc sa depun banii fizic la banca pe tanti aia de la ghiseu ei trebuie s-o plateasca. Eu pierd flexibilitate (pt. ca banca e deschisa doar la anumite ore) si timp (ca stau la coada) iar ei pierd bani. Dezavantaj pe ambele parti.

    1. Pentru ei castigul e de marketing (“vino si depune-ti banii la noi!”) pentru masele care isi tin banii la saltea. Tu daca vrei sa economisesti timp, platesti comision de incasare 🙂

      1. Castigul de marketing il au din “primele 6 luni gratuit”.
        Apropo, stie cineva o banca unde poti depune bani prin automat? Adica sa aibe automat care nu numai scoate bani dar care si accepta sa bagi cash. In Germania foloseam de astea, aici n-am vazut.

          1. Credit Europe am vazut ca nu se poate, cel putin la automatele la care m-am uitat eu. Sa verific si la ING. Ar trebui sa se vada “din strada”, nu?
            Stii cumva daca costa? (Ca atunci nu are rost, mai ales daca is preturi nerusinate.)

  12. La BRD sucursala Academiei au un astfel de aparat la care poti sa-ti depui bani in contul curent si nu costa nimic.

  13. Care ar fi banca cu cele mai mici comisioane ? Si pe mine ma toaca BT cu 6 ron lunar, plus ca eu fac transfer din unicredit tiriac inca 3.5 ron outgoing, la dracu 10 lei pe luna pt niste plati modeste. Sa raman la tiriac cu totul nu mi se renteaza deoarece cardul lor de cumparaturi nu prea are parteneri cu plata in rate fara dobanda, etc etc.

    1. Cum ajungi la 6 RON comision lunar? Ti-ai activat niste optiuni suplimentare gen sa te anunte prin SMS la orice tranzactie? Eu platesc 1 RON pt. internet banking si 1 RON pt. ca am pe langa contul de lei si cont de euro si dolari.

    2. Cum ziceam mai sus sunt in principiu multumit pt. ce-mi trebuie mie. Asta inseamna ca evit ce-i scump. De exemplu mai am un cont la o alta banca si cand a trebuit sa transfer o suma mare pe contul de acolo nu am transferat ci am scos de la bancomat si am trecut strada cu banii si i-am bagat dincolo. Practic folosesc contul pt. Paypal si cardurile pt. a face plati cand cumpar orice. (Pt. ca ma enerveaza ca la casa nu-ti mai dau inapoi pina la 5 bani, se aduna si astia, daca faci 3-4 cumparaturi pe zi deja ajungi la vreo 5 lei furati pe luna. Prefer sa-mi iau din aia 2-3 beri.)

      Ce ma enerveaza insa sunt cozile cand bag cash. Explicam mai sus ca de aceea caut o banca cu bancomat care accepta bani.

      Si acuma enervarea noua:
      Stau la coada acum cateva zile sa bag cash pe cont. Vine un tip si se baga in fata. Il atentionez, tipa de la ghiseu vede asta si tot il ia pe el primul. Ajung in final si eu la rand si o intreb cum a luat decizia asta. Imi zice ca-i casa cu prioritate persoane juridice.
      Toate bune si frumoase, daca banca vrea sa atraga acesti clienti. Cat le ia la astia comision de administrare nu ma intereseaza. Ca o fi putin ca o fi mult. Mie mi-a luat un comision, iar nu conteaza ca-i mai putin sau mai mult ca la pers. juridica. Chestia este ca daca stau la coada oricum mult prea lunga doresc sa fiu luat in ordinea in care am venit. Daca banca doreste sa atraga clienti persoane juridice atunci sa investeasca intr-un ghiseu si un angajat separat pt. acestia. Sa nu-si atraga clienti preferati pe pielea mea pt. ca atunci raspunsul e simplu: voi pleca.

  14. Sunt lipsiti total de profesionalism. Am încheiat un contract ipotecar si au încercat sa imi ia prima de asigurare a locuințe si a celei de viata de doua ori într-o luna, spunandu -mi ca se încasează anticipat pentru ultima luna a scadentarului (adică 2043). Sa mori de ras, de parca asigurarea o fac pe 30 de ani, nu pe un an. Mi am deschis si eu un cont de PF, a fost nevoie de 3 angajați ai băncii ca sa aflu, si sa afle si ei,totodata,comisioanele.
    Mare grija, mai bine ocoliti!!!

    1. Da si eu am avut o experienta nefericita cu banca transivania, dupa ce m-au pus sa aduc toate actele cerute de ei, dupa ce am umblat sa fac toate copiile, imi spun ca trebuie sa vin cu girant, care sa aduca acelasi acte, lipsa de profesionalism, ma intreb cand m-am dus la ei nu au putut sa spuna de la inceput tot ce imi trebuie?Unde e profesionalismul angajatilor? Am fost de 3 ori la banca si abia a 3 a oara mi-au spus de girant. Fratilor sunteti varza, Ocoliti banca transilvania

  15. Eu sincer sunt multumita de aceasta banca. Intr-adevar comisionul la incasare mi se pare o aberatie. Si eu le-am trimis mail sa ma plang, dar eu am fost cea neatenta. Faci o confuzie intre contul curent si card. Eu am gasit pe site toate comisioanele, inclusiv cel pentru incasari. Repet mi se pare aberant sa percepi comision la incasare, pentru tine cu siguranta nu e avantajos sa lucrezi cu bt.

  16. Eu de curand m-am trezit cu un comision de incasare (6 RON/luna) la BT pe contul de economii, pe care-l am de 6 ani. Comisionul a fost introdus din august 2013, deci clar nu e in contractul pe care l-am semnat initial. O sa vad ce scrie in contract, sa vad daca pot invoca chestia cu ati semnat aici, aici si aici.

  17. Stai linistit, ca tot 4.2 RON e si la 100 RON.
    E un singur raspuns – pleci la alta banca. Chia rnu stiu de ce iti pierzi timpul discutand cu ei. E dreptul lor sa puna ce comisioane vor. La fel e si dreptul tau sa-ti schimbi furnizorul imediat.

  18. Ultima gaselnita la BT : certificatul RECOM care oferta date “actualizate valide si complete” despre PFA. Chiar daca abia s-a uscat cerneala pe certificatul de inregistrare de la ONRC si aduci deja certificat constatator eliberat cu mai putin de 7 zile in urma, nu sunt suficiente si banca iti face “favorul” de a obtine acest certificat constatator la pretul promotional de 30 lei …
    Camatarie sa fie..dar sa stim si noi

  19. Pai in stilul asta poti sa golesti contul cuiva transferandu-i cate 50 de bani 🙂 El primeste 50 de bani si plateste 2,7 lei.
    E o munca infernala si costisitoare, dar se poate indeplini.

    Intre timp au aparut si alte banci cu autentificare prin SMS: Libra, ING…

    1. 😀 Da, la varianta asta nu m-am gandit…

      Intr-adevar, dupa mult timp de asteptare, am autentificare prin SMS la ING. Yeee! 🙂

  20. mari bancheri, mon cher … daca nu cititi ce trebuie citit, pot sa zic ca sunteti niste boi ordinari si oribili 🙂 si eu am avut cont la bcr, nu l-am folosit 2 luni, dupa aia .. pac, a trebuit sa achit aproximativ 20 lei ca sa il inchid … ce sa fac, nu am citit, greseala mea, asa ca nu va mai cacati pe voi …

  21. in romania bancile fac cel mai mare profit raportat la individ din UE. coruptia ii ajuta. am locuit in UK 7 ani, si ce sa vezi, nu exista nici macar un singur comision pentru conturi! nimic. mai mult, la o banca imi ofera 5 lire lunar doar daca depun minim 750lire lunar(ceea ce oricum faceam). asta e Romania.

  22. si da, am cont la Transilvania, atat pe fizic cat si pe juridic. foarte probabil sa le inchid pe amandoua, sigur inchid juridic, comisioanele sunt foarte mari.

  23. Eu am fost la banca personal ca un om normal. Am fost invitat frumos in birou, mi s-a dat frumos veo 2 foi cu comisionele, am putut purta o conversatie logica gen intrebari-raspunsuri, fara email fara bajbaiala. Eu sunt programator de profesie si stau in fata calc 12 ore/zi insa pt chestiuni importante gen deschidere cont banca si cumparat paine ma duc personal nu trimit mailuri.

      1. Dupa aproximativ cinci ani a venit si hotărârea definitiva in procesul meu cu BT. Am recuperat vreo 7000 euro dupa 5 ani de plătit la un credit inițial de 53000 euro !

          1. Ai dreptate , peste 8000 ! Soluția a fost simpla – dat in judecată pe clauze abuzive. Daca te intereseaza te ajut , numai sa ii arzi !

  24. Mai nou BT isi face reclama pe internet cu oferte la depozite, pe care nu le onoreaza. Depozitele nu se pot accesa nici prin aplicatia BT24 si nici la ghiseul bancii, caci functionarii nu stiu nimic de ele! Dar oferta e in continuare vizibila pe internet.

    Surpriza la ghiseu cand soliciti constituirea depozitului cu oferta in fata – accesibila pe internet (!) – si ti se refuza constituirea depozitului.

    La solicitarea clarificarii situatie ciudate, un functionar al bancii te sfatuieste sa faci o sesizare catre banca, mentionand ca cei care fac reclama bancii pe internet sunt externi ?!

    A remarcat si altcineva acesta practica?

    1. Pai, nu stiu ce era pe siteul lor alaltaieri, dar azi produsul e marcat cu o steluta: *calcul si plata dobanzii trimestrial, dobanda variabila – 2.00% si suma minima – 3.000 euro
      https://www.bancatransilvania.ro/pentru-tine/economii/dobanzi/

      Pe pagina de depozite pe perioade clasice scrie care sunt perioadele disponibile prin bt24 (cele peste 12 luni nu sunt), insa nu se precizeaza daca dobanzile sunt fixe sau variabile, cu exceptia depozitului pe 3 ani.

      Se poate spune ca e vorba de minciuna prin omisiune, insa cel mai probabil cauza e neglijenta. In astfel de cazuri eu as cere draftul de contract de depozit.

  25. Evident ca au adaugat cele doua cuvinte (“dobanda variabila”), dar dupa cum se vede optiunea de 18 luni la EURO a disparut.
    E neglijenta clara! Ca rezultat al reclamatiei mele dupa 2 saptamani au reusit sa actualizeze/corecteze.
    Oricum am pozele de pe site si alte dovezi ale neglijentei.

    La ce sa-mi foloseasca draftul?
    Vroiam sa fac depozitul pe 18 luni, dar refuzandu-l, l-am refacut pe 12 luni. Degeaba le-am aratat oferta lor proprie pe internet.

    Treaba de protectia cetateanului, avocat sau de mass media?

  26. Mi sau luat si blocat banii din cont…va rog frumos..daca stie cineva sami lase si mie un nr. De telefon sau un sfat ca acel nesimtit sa plateasca ptr. Tot ce mia facut si..am intampinat!…MULTUMESC…adresa mia de imeil rodik320@yahoo.com

  27. Deci..din ce am.citit eu si am.citit toate posturile inteleg ca mie cand imi intra salariul in euro pe card astia de la BT imi opresc ceva din bani ca si comision ca mi au intrat bani pe cont???

    1. Nu știu dacă la fel e și la conturile de euro, sau dacă s-a mai schimbat ceva de când am pățit-o eu. Dar ideea e că trebuie întrebat. Și nu la modul general, așa cum am făcut-o eu (“bună ziua, îmi spuneți și mie ce comisioane aveți?”). Pentru că vor evita să vi le spună pe toate.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *