RCS & RDS – Sunt incompetenti sau se prefac?

Ați avut pana acum probleme cu cei de la RCS & RDS? Încă de când eram angajat pe la ei (acum vreo 7-8 ani), aveam aceeași impresie: serviciile oferite sunt bune spre foarte bune, dar partea de customer service este la pământ.

Să vedem care a fost problema de data aceasta. De ceva timp nu imi mai găseam stick-ul de internet mobil. Habar nu aveam dacă îl pierdusem sau dacă era pus „undeva bine”, astfel să fiu sigur ca nu îl  pierd 🙂 Mă gandesc eu să sunt la departamentul de relații cu clienții al RCS&RDS pentru a verifica dacă se mai face trafic de pe el (dacă da, era clar că l-am pierdut și cineva se folosește de el, caz în care ar trebui să blochez cartela, dacă nu, trebuia să îl mai caut). Aștept pe fir un sfert de oră până răspunde cineva, îi explic problema și… surpriză: Nu putem să vă ajutăm, nu avem această posibilitate de a verifica traficul de internet mobil… Hm… să mori tu (în gândul meu) e ca și cum aș fi sunat la bancă și as fi cerut să verifice tranzacțiile efectuate pe contul meu în luna curentă. Zici că aș fi sunat la APACA și aș fi întrebat o tanti de acolo care a fost producția de cărbune în România anul trecut. În fine… nu aveam chef să ma cert cu el la telefon, așa că îi mulțumesc politicos îi spun că o să revin cu un telefon dacă va mai fi nevoie.

Au mai trecut vreo două luni, stick-ul era de negăsit, așa că mă hotărăsc sa ma duc la ei să îmi iau altă cartelă (modem-uri mai aveam pe acasă). Ajung acolo, îi povestesc domnișoarei ce s-a intamplat (inclusiv discutia de la telefon); ea îmi spuna că oricum cartela mea de internet mobil este dezactivată. Păi stați puțin. Eu sunt titularul de contract și nu am cerut niciodată acest lucru. Cine a dezactivat-o și cand? Răspunsul evident… Nu știu. Stau din nou și mă gandesc… este posibil ca o companie atăt de mare să nu aibă un istoric al acestor tranzacții? Din nou îmi spun că nu are rost si mai bine rezolv problema pentru care m-am dus de fapt acolo.
Bun… nu mai contează, oricum voi lua altă cartelă.
– Păi nu puteți să luați doar cartela. Trebuie să o luați cu tot cu modem, pentru care va trebui să plătiți 55 de euro.
– Stați puțin că nu ne înțelegem. Eu am acasă alt modem. Îmi trebuie doar cartelă. Știu că modem-ul pe care l-am pierdut era în custodie, dar vi-l voi da înapoi când reziliez contractul.
– Nu se poate!

Văd eu că nu am cu cine să mă înțeleg, așa că o las în pace și plec acasă. Nici acum nu pot să înțeleg ce politică este asta… e ca și cum Vodafone sau Orange te-ar obliga să cumperi de la ei si telefonul, atunci când îți faci un abonament.

Ajung acasă, intru direct pe site-ul lor, secțiunea contact și iau o adresă de mail de la departamentul de relații cu clienții. Le povestesc tot ce s-a întamplat, doar ca nu le-am spus că am pierdut și modem-ul ci doar cartela 🙂 Peste câteva zile mă sună o tanti de la ei care îmi zice că pot lua doar cartela fără nicio problemă. Să mă duc din nou la unul din punctele lor de prezență si dacă sunt refuzat să le comunic numărul de reclamație care mi-a fost atribuit.

Având în vedere orarul superb pe care îl au cei de la comercial, a mai trecut încă o lună până am reușit să ajung din nou la ei (eram pe undeva prin oraș și știam de pe site-ul loc că acea reprezentanța are programul pentru comercial pana la ora 20:00). Ajun acolo… nimeni la biroul de la comercial. Întreb la casierie și, din nou surpriză: Știți… este perioada de concedii si săptămâna aceasta colegii mei termină programul mai devreme. Nu pot sa cred… Păi și cu programul afișat pe site și pe ușa de la intrare ce facem? Încă o dată îmi dau seama că nu are rost si plec spre alt birou pe care îl știam deschi până mai târziu.

Ajung acolo, mă întâmpină o domnișoară foarte amabilă. Îi spun eu că mi-am pierdut cartela de internet mobil, am sunat deja la ei și am blocat-o, vreau decat să imi iau alta. Surprinzător pentru mine, primesc un răspuns neașteptat: Cum să nu, să luați loc și să îmi dați un act de identitate. În sfârșit, mă gandesc, scap și de problema asta. Îi dau buletinul, completez un act adițional, mi se atrage atenția de vreo 3 ori că o să plătesc 5 euro pentru noua cartelă, mi se dă cartela și plec fericit 🙂

Ajung acasă, pun cartela în modem, totul merge perfect! Nu pot să cred… gata, am scăpat.

Peste căteva ore, vreau să dau un telefon de pe mobilul Digi. Sun o dată… nimic. Sun a doua oară… din nou nimic. Când mă uit mai bine… lipsă semnal. Hm… or avea probleme cu rețeaua. A doua zi, în continuare lipsă semnal, a treia zi la fel… Hai să dau un telefon la ei să verific ce se întamplă. Din nou ascult melodia aia cretină timp de un sfert de oră. Mi se răspunde, în sfârșit. Povestesc din nou, de la început tot ce s-a intamplat… am pierdut cartela de internet, am blocat-o, am schimbat-o, acum funcționeaza, dar nu mai am semnal pe mobil.
– Lăsați-mă puțin să verific (și din nou muzică). Am verificat și văd că este complet funcțional telefonul mobil. În schimb, cartela de internet este în continuare dezactivată.
– Păi cartela de mobil eu o am în modem și funcționează, cea de voce nu are semnal…
– Citiți-mi și mie seriile de pe cartele
– Cea de internet este xxxx-xxxx-xxxx
– Nu! Aceasta este cea de voce
– Păi eu o am în modem și este cea pe care mi-a dat-o colega dumneavoastră.
– Da, dar este de voce și are activată și extraopțiunea de internet. De aceea funcționează și în modem. Citiți-mi și seria de pe cartela din telefon.
– yyyy-yyyy-yyyy
– Aceasta nu imi apare deloc. S-ar putea să fi fost ștearsă din baza de date de către colega mea. Cred că în loc să vă reactiveze cartela de internet, v-a înlocuit-o pe cea de voce.
– Și nu puteți dumneavostră să o reactivați acum?
– Nu, pentru că nu mai există în baza de date. Trebuie să mergeți din nou la sediul nostru și să le explicați ce s-a întâmplat. Preferabil ar fi să mergeți în același loc unde ați fost prima dată

Și acum trebuie să îmi fac din nou timp să ajung la ei. Și așa, a trecut mai bine de un an de cand am sunat prima dată la ei pentru aceasta problemă și încă nu s-a rezolvat.

Update
Am fost aseară la casieria din Iuliu Maniu și am fost întâmpinat de un domn foarte amabil. I-am povestit ce s-a întâmplat (doar o dată, nu a fost nevoie să repet de 2-3 ori, ca până acum). A dat un telefon, a printat un proces verbal, am semnat, mi-a dat alt SIM și gata, am plecat. Cand am ajuns acasă, atât telefonul cât și modem-ul funcționau perfect. Deci se poate!

Gata! Dupa aproape un an, am reușit să rezolv problema. Da, știu… probabil cei de la RDS ar spune că dacă m-aș fi dus la ei la sediu imediat cum a apărut problema s-ar fi rezolvat mai repede. Dacă 95% dintre locatiile lor cu departament comercial nu ar avea program doar până la ora 18:00, probabil aș fi avut timp să ajung la ei mai des, nu doar o dată la două luni…

 


17 Replies to “RCS & RDS – Sunt incompetenti sau se prefac?

  1. Chiar incompetenti cei de la rds…eu am avut de la ei o antena satelit…asta din 2006 pana in 2007…iar acum in 2013 imi vine o factura cum ca am de plata 80 si ceva de lei…merg la sediul de la Brotacei,Constanta…ii explic domnisoarei de la birou ce s-a intamplat,iar ea imi raspunde foarte ironic “Si eu ce sa va fac?Platiti-va factura! Daca nu compania va da in judecata…” Ce dragut…dupa 6 ani de la rezilierea contractului s-au gandit ca mai au nevoie de 80 de lei…tot dupa 6 ani voi platii si eu…RUSINE rds&rcs!!!!!!!

  2. Si eu am o problema ,am pierdut modemu…mi se pare jaf la drumu mare sa dai 55 de euro pe o prostie de modem.
    Daca procur unu din comert asemanator …ar fi vreo problema ?

    1. Poti sa il folosesti fara nicio problema (daca nu e codat in alta retea). Eu am avut unul de la Vodafone pe care l-am decodat si l-am folosit aproape un an. Nu stiu ce se intampla daca vrei sa reziliezi…

  3. Departamentul comercial e praf rau la RDS !!! Cand te duci sa-ti faci abonament, mai e cum mai e ca dupa ce stai la coada 2-3 ore, daca nu intra fatuca de acolo in pauza de masa sau nu termina programul, iti face contractul. Dar daca ai vreo problema tehnica esti HALIT! angajatii de la acest departament sunt aproape zero, habar nu au de nimic!

  4. Sunt incredibil de prosti astia de la RDS. Ca sa fie competitivi pe piata angajeaza femei de servici pentru Call Center. Azi mi-a zis o tuta ca “Modem-urile usb de 21.6 mbps sunt limitate prin contract tot la viteza de pana la 7.2 mbps ca si celalalte.”

  5. Sunt niste ratati penibili cei de la RDS! In august 2013 am avut proasta inspiratie sa le solicit stick-ul de internet mobil de care ar fi trebuit sa beneficiez gratuit de 4 ani de zile, de cand sunt abonatul lor la serviciile de internet.
    Au trecut 3 luni si jumatate si in cele 3 interventii telefonice pe care le-am avut catre ei pentru a-i intreba despre soarta solicitarii mele, m-au aburit ca stocul, din pacate, s-a epuizat, dar ca sunt trecut pe lista de prioritati…
    I-am intrebat de fiecare data care ar fi perioada estimata de ei in care ar trebui sa alimenteze acel stoc, dar au avut acelasi raspuns penibil : “o sa va anuntam imediat”! Parca ar fi construit o nava spatiala, asa de greu se concepe acel stick chinezesc.
    Drept pentru care, incepand cu ziua de 1 a lunii ianuarie, o sa reziliez contractul cu aceasta societate, ceea ce propun si tuturor persoanelor care au sange in instalatie
    Nu mai indurati mojiciile tuturor carnatilor care au ajuns sa aiba averi fabuloase construite pe spinarea noastra.
    SA VA FIE RUSINE, FIRMA ROMANEASCA DE CACAT!!!

  6. Cei de la sediuri sedii (majoritatea) sunt cam nesimtiti, dar programatorii fac o treaba buna, si inginerii tin conexiunea stabila si nu cade aproape niciodata. Si a fost si nesimtire cu stick-urile, au fost putine si te lasau sa astepti cate 2-3 luni daca le comunicai ca vrei stick. Cel putin asa mi s-a intamplat mie.

  7. Ehe, eu am primit relativ repede si stick-ul si modemul wireless si decodorul HD, dar surpriza.. tableta este in asteptare de vreo 2 saptamani, iar altii au luat-o deja, la cateva zile de la semnarea contractului. Ma dispera!! Oare pot renunta la varianta tableta gratis pentru cea platita si pe cea platita sa o primesc imediat?

  8. Eu azi am reziliat contractul cu RDS. Am cerut un stick pentru internet si nici dupa doua luni nu l-am primit. De suparare am reziliat contractul cu ei. Acum sunt abonat la UPC. Serviciilor sunt ok,. Plus ca am primit tableta gratuit de la UPC. Sincer, nu regret schimbarea.

  9. RDS si UPC au in comun doar personalul incompetent, arogant…
    Daca ai probleme dupa ora 18.00 gata, nu mai au echipe de teren. A doua zi dupa ora 10 mai ai ceva sanse sa iti fie rezolvata pana atunci te uiti la stele…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *