Probleme Confort City – infiltrare apa

Să spunem că după patru ani în care ești posesorul unui obiect, ești în măsură să îți dai cu părerea despre el, nu? Și mai ales dacă este un obiect important. Să nu mai vorbim despre o casă. Ești foarte fericit atunci când îți cumperi o casă. Tocmai de aceea este bine să îți dai cu părerea desre ea nu în prima săptămână de când ai luat-o, ci după ce ai “testat-o” puțin. Am dat și eu o căutare pe Google: “probleme confort city”. Am găsit câteva articole, dar parcă nu e suficient. Cel puțin, având în vedere ce am pățit eu până acum.

Totul a început în 2009, când s-a lansat programul Prima Casă. În decembrie. Aveam două posibilități de a achiziționa acest apartament: la semiroșu pentru 59.000 euro sau finisat, 65.000 euro. M-am gândit că la un aparament de două camere, finisajele nu pot costa 6.000 de euro. Și am avut dreptate.

A venit iarna, m-am apucat de treabă. Apartamentul nefiind finisat, pe jos nu aveam decât șapă turnată. Așa am observat că în dreptul ușilor de la balcona apărut o pată de apă, ce se mărea în fiecare zi. După ce am căutat puțin pe Google, am observat că și alti vecini au avut aceeași problemă: se infiltrează apă în apartament! Detalii și pe Softedia.

Mai jos sunt și pozele făcute de mine, in februarie 2010:
Infiltrare apa Confort City Infiltrare apa Confort City

Conform contractului de vânzare-cumpărare încheiat între mine și constructor, “perioadele de garanție sunt următoarele: 1 an pentru toate lucrările de finisaje executate (mai puțin pentru acele lucrări la care cumpărătorul a renunțat) și 10 ani pentru viciile ascunse”.
Garantie apartament Confort City
Cum eu am luat apartamentul la semiroșu, prima parte nu se aplică. Dar apa care intră pe sub ușa de la balcon nu este un viciu ascuns? Așa că am trimis mail către constructor. Inițial nu cred ca voiau să mă bage în seamă, așa că am insistat. Până la urmă (probabil știind despre acest probleme de la ceilalți vecini) s-au hotărât să imi răspundă și mie:

Subject: Re: [Fwd: Problema infiltrare apa]
Date: Tue, 16 Feb 2010 14:57:19 +0200
From: Tehnic (tehnic@domusstil.ro)
To: Adrian Tudor

Buna ziua,
In aceasta dupa amiaza veti fi contactat de catre un coleg din santier
in vederea stabilirii unei intalniri la apartamentul dumneavoastra,
Cu stima ,
Departamentul tehnic

Adrian Tudor wrote:
> Buna ziua,
>
> Inca nu am primit un raspuns la aceasta problema ce, dupa parerea
> mea, este foarte grava. Am observat ca din ce in ce mai multi locatari
> se plang de aceste infiltratii de apa. In concluzie, astept din partea
> dumneavoastra o solutie pentru rezolvarea problemei.
>
> O zi buna,
> Adrian Tudor
>
> ——– Original Message ——–
> Subject: Problema infiltrare apa
> Date: Mon, 15 Feb 2010 13:33:15 +0200
> From: Adrian Tudor
> To: Silviu Oprean (silviu.oprean@domusstil.ro)
>

> Buna ziua,
>
> Doresc sa va sesizez o problema cu care ma confrunt de ceva timp:
> infiltrarea de apa pe sub usile de la balcon. Acest lucru s-a intampla
> si inainte de venirea zapezilor, doar in urma unei ploi (este
> adevarat, atunci pata era mult mai mica). V-am atasat si 2 poze in
> care se observa cantitatea de apa foarte mare ce a patruns in casa.
>
> Va rog sa imi spuneti cum vom proceda pentru rezolvarea problemei,
> avand in vedere ca apartamentul se afla inca in garantie (nu a trecut
> un an de la achizitionare).
>
> Va multumesc si va doresc o zi buna,

Au venit, au scos câteva plăci de gresie din fața ușii, au pus niște smoală, gresia peste ea și gata. Au plecat. Eu nu puteam să aștept următoarea ploaie să văd dacă problema s-a rezolvat, așa că am continuat cu amenajarea apartamentului: am pus parchetul, am vopsit pereții… Practic doar am ascuns problema, nu am rezolvat-o.

[adsense]

A mai trecut un an, au venit din nou zăpezile. A venit din nou apa! Așa că am sesizat din nou constructorul. Care credeți că a fost răspunsul lor? Nu mai e in garantie, sari cu banii!

Stimate domn,

Va aducem la cunostinta faptul ca apartamentul dumneavoastra nu mai este in
garantie incepand cu data de 11.08.2010 .

Cu toate acestea, urmare a politicii noastre de a mentine o relatie buna cu clientii, va putem ajuta in rezolvarea acestei probleme contra cost.
Procedura pentru interventii la apartamentele iesite din garantie este
urmatoarea:

* Se semneaza contract prestari servicii
* In ziua semnarii contractului mentionat se achita contravaloare
constatare – 75 Lei
* Se efectueaza constatarea problemelor sesizate
* Ulterior constatarii se intocmeste deviz de lucrari
* Valoarea devizului de lucrari este transmis catre dumneavoastra,
urmand ca ulterior sa ne informati daca sunteti de acord cu valoarea respectiva si cu realizarea remedierii de catre firma noastra.

Va multumim!

Cu stima,
Onoiu Monica
Tel:0731.111.189

Departamentul Tehnic
Domus Stil

> Buna ziua,
>
> Va contactez in legatura cu aceeasi problema pe care am avut-o si anul
> trecut: infiltrarea apei din balcon.
>
> Anul trecut au
> venit colegii dumneavoastra, au schimbat ultimul rand de gresie si au
> spus ca s-a rezolvat problema.
>
> Toata iarna am dat zapada din balcon
> penrtu a evita aceasta problema (oricum nu mi se pare o solutie si nu
> mi se pare normal. Ce se intampla daca sunt plecat in concediu? Sunt
> apartamente care nu au fost vandute. Cu acelea cum s-a intamplat? Au
> dat angajatii Domus zapada din balcon dupa fiecare ninsoare?).
>
> Acum, o data cu venirea ploilor, am observat ca peretii s-au umflat in zona
> usilor de la balcon (puteti observa acest lucru in pozele atasate). Va
> dati seama ca probabil apa s-a infiltrat si sub parchet. In cazul in
> care acesta s-ar deteriora, cine ar plati daunele respective?
>
> Va rog
> sa analizati problema si sa reveniti cu o solutie, deoarece cea pe
> care ati propus-o anul trecut nu a avut efect.
>
> Va multumesc,
> Adrian Tudor

Păi băi jegoșilor*! Anul trecut i-ați trimis pe ăia să facă treabă de mântuiala, doar ca să scăpați de mine? De ce nu au rezolvat problema de atunci? Cum adică “a ieșit din garanție”? Care garanție? Că eu am cumpărat apartamentul la semiroșu. Nu s-a aplicat acea garantie de un an de zile, la care faceți referință. Anul trecut, în baza cărui contract ați venit și ați “reparat” defecțiunea, e gratis? Asta este politica voastră de a menține o relație bună cu clienții? Să imi ceri 75 de lei pentru o constatare? Ce constatare vrei să mai faci? Ți-am trimis poze! Ți-au trimis și alți clienti mail în care sesizează aceeasi problemă!

*Later edit: Retrag cuvântul jegoși și imi cer scuze că l-am folosit. Nu v-am verificat pe fiecare în parte să văd cât de nespălați sunteți. Doresc să înlocuiesc cuvântul mai sus menționat cu: cretini, idioți, imbecili, retardați… P.S. Sper ca în toate casele în care veți locui să vă curgă apa pe pereți, să vedeți cum e!

Da! Ei știu de acestă problemă, dar refuză să accepte că este din vina lor. În schimb, ne trimit mail-uri să dăm zăpada din balcon, pentru a nu mai intra apa în casă. Asta e soluția?

Mail 1:

From: Administratie Domusstil (mailto:administratie@domusstil.ro)
Sent: 2 februarie 2012 14:30
To: Undisclosed-Recipient:;
Subject: Informare

Stimati clienti,

Avand in vedere faptul ca ne aflam intr-o perioada cu temperaturi
scazute si ninsori abundente, va avertizam ca in cazul acumularii de
zapada in balcon este posibil ca aceasta sa obstructioneze scurgerea si
astfel exista riscul ca odata cu topirea zapezii sa se infiltreze apa in
apartamentul de la etajul inferior, de aceea va rugam sa curatati
balconul de zapada si sa lasati scurgerea cat mai curata.

In caz contrar, responsabilitatea eventualelor pagube va apartine in
exclusivitate.

Va multumim pentru intelegere!
Dep. Administrare Confort City

Mail 2:

From: Administratie Domusstil (mailto:administratie@domusstil.ro)
Sent: 15 februarie 2012 15:17
To: Undisclosed-Recipient:;
Subject: Informare

Stimati clienti,

Revenim cu recomandarea facuta in data de 31.01.12, respectiv 02.02.12, si anume:
Va rugam sa indepartati turturii formati in zona balcoanelor si a streasinilor (daca este cazul) pentru a nu pune in pericol siguranta locatarilor si a bunurilor materiale (recomandabil este sa verificati zilnic streasina in contextul in care pe timpul zilei temperaturile sunt in crestere in urmatoarele zile prognozandu-se valori pozitive).
In cazul in care intampinati probleme in indepartarea turturilor dorim sa ne solicitati ajutorul, pentru a preveni eventualele incidente.

De asemenea va reamintim ca odata cu topirea zapezii in cazul acumularii de zapada in balcon exista riscul sa se infiltreze apa in
apartamentul de la etajul inferior, de aceea va rugam sa curatati
balconul de zapada si sa lasati scurgerea cat mai curata.

In caz contrar, responsabilitatea eventualelor pagube va apartine in
exclusivitate.

Va multumim pentru intelegere!
Dep. Administrare Confort City

Mail 3:

From: Tehnic DOMUSSTIL [mailto:tehnic@domusstil.ro]
Sent: 12 decembrie 2012 12:32
To: Undisclosed-Recipient:;
Subject: info Domus stil

Stimati clienti,

Avand in vedere faptul ca se anunta o perioada cu temperaturi scazute (mai mici de 2°C), va reamintim ca este recomandata golirea instalatiilor de apa (centrala termica, calorifere, obiecte sanitare) in cazul in care apartamentul nu este incalzit.
De asemenea, in cazul acumularii de zapada in balcon este posibil ca aceasta sa obstructioneze scurgerea si astfel exista riscul ca odata cu topirea zapezii sa se infiltreze apa in apartament, de aceea va rugam sa curatati balconul de zapada si sa lasati scurgerea cat mai curata.

Va multumim.

Departamentul Tehnic
Domus Stil

Nu am avut timp la momentul respectiv să mă mai ocup de aceasta problema așa că am stat toată iarna să strâng zăpada din balcon.

Anul ăsta… ce să vezi: în octombrie a plouat puțin mai mult și iar a intrat apa…
Infiltrare apa Confort City Infiltrare apa Confort City Infiltrare apa Confort City Infiltrare apa Confort City Infiltrare apa Confort City Infiltrare apa Confort City

Ce poți să faci în condițiile astea? Trimiți din nou mesaj constructorului… Nu sunt de acord ca eu să repar ceva, pe banii mei, pentru că el a proiectat ceva greșit; sau mai rău, a făcut economie la materiale.

From: Domusstil Tehnic (mailto:tehnic@domusstil.ro)
Sent: 3 octombrie 2013 13:27
To: Adrian Tudor
Cc: administratie@domusstil.ro; ancuta.petrescu@domusstil.ro; cosmin.sarau@domusstil.ro
Subject: Re: [Fwd: Problema infiltrare apa]

Stimate domn

Va aducem la cunostinta faptul ca apartamentul dumneavoastra nu mai este in
garantie incepand cu data de 11.08.2010.

Cu toate acestea, urmare a politicii noastre de a mentine o relatie buna cu
clientii, va putem ajuta in rezolvarea acestei probleme contra cost.
Procedura pentru interventii la apartamentele iesite din garantie este
urmatoarea:

* Se semneaza contract prestari servicii
* In ziua semnarii contractului mentionat se achita contravaloare
constatare – 100 lei + TVA
* Se efectueaza constatarea problemelor sesizate
* Ulterior constatarii se intocmeste deviz de lucrari
* Valoarea devizului de lucrari este transmis catre dumneavoastra,
urmand ca ulterior sa ne informati daca sunteti de acord cu valoarea
respectiva si cu realizarea remedierii de catre firma noastra.

Va multumim!

Cu stima,
Onoiu Monica
Departamentul Tehnic
Domus Stil
Tel:0731.111.189

Quoting “Adrian Tudor” <contact@adrian-tudor.ro>:
> Buna ziua,
>
> Revin la dumneavoastra cu aceeasi problema ce v-am sesizat-o si in trecut:
> aproape la fiecare ploaie mai puternica se infiltreaza apa in apartament.
>
> Mi se pareau penibile si mesajele pe care le trimiteati in trecut si ne
> cereati sa curatam balconul de zapada pentru a nu se infiltra apa (inseamna
> ca este o problema generala, despre care aveti cunostinta). Nu stiu cate
> personae care locuiesc in blocuri comuniste, construite inainte de 1989,
> procedeaza asa. Si nu le intra apa in casa. Mie nu mi s-a intamplat timp de
> 25 de ani!
>
> Sa revenim la problema. In anul 2010, cand am sesizat prima data acest
> aspect, intr-adevar a venit un coleg de-al dumneavoastra, a schimbat
> garnitura usii de la balcon, a dat cu ceva smoala pe langa toc si cam atat.
> De atunci am tot gasit vopseaua de pe pereti umflata, dar, avand in vedere
> ca nu am locuit aici, nu vedeam ce se intampla si in momentul in care ploua.
> O sa va rog sa accesati link-ul
> https://www.adrian-tudor.ro/poze_infiltrare_apa/, sa vedeti care este
> rezultatul a doua zile de ploaie. Vi se pare normal? Ce s-ar intampla daca
> ar ploua o luna fara oprire?
>
> Avand in vedere ca eu v-am sesizat aceasta problema inca din perioada de
> garantie de un an de zile (vedeti corespondenta de mai jos) si nu ati
> remediat-o corespunzator, iar, conform contractului, pentru vicii ascunse,
> garantia este de 10 ani, va rog sa gasiti urgent o rezolvare la aceasta
> problema. Abia a inceput sezonul ploios si nu as vrea sa se umfle toti
> peretii si parchetul. Stiu ca le-ati mai schimbat si pe la alti locatari,
> tot din cauza infiltrarii apei si nu cred ca a fost tocmai placut.
>
> P.S. Stiu ca in contract este specificat ca astfel de sesizari ar trebui
> facute prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, dar am observat
> ca si dumneavoastra preferati e-mail-ul ca si metoda de comunicare. In cazul
> in care este necesar, o sa fac un drum si pana la Posta.
>
> Va multumesc,
>
> Adrian Tudor

După cum se vede, răspunsul este identic cu cel din 2011, au modificat doar tariful pentru constatare. Deja nu mai suport! Am trimis o sesizare către ANPC, acestia mi-au răspuns că problema mea cu constructorul intră în competența Inspectoratului de Stat în Construcții (cu aceștia în Cc). Aștept răspunsul lor, o să revin cu un update când îl voi avea.

[adsense]

In asteptarea răspunsului de la ISC, am găsit acest document pe hotnews.ro. Confort Residence este construit tot de către Domus Stil (adica de frații Negoiță). Se pare ca este ca a noi, la români… Să pasăm problema de la unul la altul… “nu intră în competența mea”. Aștept să văd ce răspuns voi primi și eu…

Update: Am primit răspunsul de la ISC. Așa cum mă așteptam, ei nu pot face nimic. Îmi sugerează să merg în instanță.

Cateva poze ale altor vecini, care au aceeasi problema (pozele au fost gasite pe diverse forumuri sau pe Facebook):

1491416_798734840179773_5550578847111358745_o 10865883_798734860179771_3618896739056966187_o Florea_Cristina_Florina PENTAX Image PENTAX Image Photo029 Photo030 Vicentiu_Popescu_1 Vicentiu_Popescu_2

6 Replies to “Probleme Confort City – infiltrare apa

    1. Are panta spre exterior. Apa se scurge, nu este niciodata balta in balcon. Pur si simplu, hidroizolatia este atat de proasta, incat apa se infiltreaza prin gresie, sapa si apoi ajunge in casa

  1. buna seara si Craciun fericit! ati rezolvat cu infiltratiile? si eu sunt in aceeasi situatie cu dvs, astept raspuns, multumesc!

    1. Buna ziua,
      Imi cer scuze de intarziere, dar am fost invadat de comentarii de la alte posturi si l-am mai vazut pe acesta. Pot spune ca am rezolvat partial… Mi-am inchis balconul. Dar la vecinul de deasupra este in continuare deschis si, atunci cand ploua foarte mult, se mai vad cateva urme de umezeala. Dar nu mai este la fel de mult ca inainte…

  2. ALPINIST UTILITAR
    Reparatii balcoane
    Rosturi dilatatie
    Reparatii dupa montarea termopanului
    Reparatii glafuri termopan
    Montam tabla atic
    Montam tabla rostul dintre blocuri
    Reparatii tencuiala
    Montam demontam burlane
    Reparatii jgheaburi si burlane
    Reparatii acoperisuri
    Montam cosuri de fum
    Constatarea si deplasarea catre client este gratuita!
    Pentru mai multe detalii ne putem auzi la tel O767.857.385 VALABIL BUCURESTI

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *