De ce sa nu cumperi de la elefant.ro?

A trecut ceva timp de când nu am mai scris ceva pe blog. Nici de bine, nici de rău. Și dacă revin cu un articol “de rău”, înseamnă că m-am enervat ceva pe ăștia de la Elefant. Mi-a trecut, între timp, dar cred că ar fi bine să răspândim povestea, nu? 🙂

Totul a început pe 12 decembrie. Bine… a început cu ceva timp înainte, când m-am apucat de căutat cadou pentru Crăciun, dar pe 12 decembrie m-am hotărât sa inregistrez comanda. La elefant.ro. Si dau comanda de un parfum. Cum era perioada sărbătorilor și știam că toți curierii sunt foarte aglomerați, mă gândesc eu că e mai bine să înregistrez comanda cu ridicare de la unul dintre punctele Elefant. Bun… Înregistrez comanda luni, 12 decembrie 2016, ora 11:15. Și tocmai pentru că am inregistrat comanda în anul 2016, aleg să plătesc online, cu cardul. Data estimată de livrare: joi, 15 decembrie. Având în vedere că am înregistrat comanda luni, înainte de prânz, mă așteptam să o pot ridica chiar a doua zi de la ei. Dar na… le trebuie 3 zile să scoata un parfum din depozit. Asta e… așteptăm.

Evident că până joi nu s-a întâmplat nimic. Vineri, 16 decembrie, pe la ora 11:00, primesc un email: Comanda ta cu numarul 6C2Z7Y2A9X3B0 a fost procesata, iar coletul tau te asteapta azi in punctul de ridicare Bucuresti – Tineretului incepand cu ora 14:30.

Văd și ultimul paragraf din email: Te rugam sa ridici coletul pana cel tarziu Duminica, 18 Decembrie 2016 ora 21:00, in caz contrar acesta va fi returnat la depozitul elefant.ro, iar comanda va fi anulata. Eram plecat din București, nu aveam nicio șansă să îl ridic până duminică. La call center… imposibil de comunicat cu ei. Și oricum, te întâmpină un mesaj princare te anunță că la telefon poți doar înregistra comenzi noi. Pentru orice alte probleme, să îi contactezi pe email. Eh, mă gândesc “asta e, oricum e deja plătită comanda, cum să o anuleze? Ma duc luni și o ridic”.

Luni seara mă prezint la punctul Elefant de la Tineretului, cu buletinu-n dinți:
– Bună seara!
– Bună seara!
– Am și eu o comandă, bla, bla, bla…
– Hm… Nu vă găsesc. Dați-mi și numărul de telefon… Da… comanda dumneavoastră a fost trimisă înapoi la depozit, pentru că nu ați venit să o ridicați.
– Vă bateți joc de mine? De luni, de când am înregistrat eu comanda și până vineri nu ați făcut nimic. Și acum aveți pretenția ca eu să fiu obligat să vin să ridic comanda în weekend?
– Asta este politica noastră, bla, bla, bla…
– Doamnă, eu v-am dat deja banii pe produs. Cum să anulați comanda fără sa mă intrebați?

Mi-am dat seama că nu ajung la nicio concluzie, așa că mi-am luat buletinul și am plecat. Cum spuneam, la telefon nu pot fi discutate chestii d-astea, neimportante. Doar comenzi noi. Cu alte cuvinte, “bă, prostule, ai dat banu’, gata, nu ne mai interesează. Dacă ai vreo problemă, dă și tu un email și o să-ți răspundem noi când avem chef…”. Așa că le trimit mesaj, “conform instrucțiunilor”:

Și primesc, cum era de așteptat, un răspuns automat:

Acum nu mai e “urgență”. Pe mine mă obligă să ridic comanda în 3 zile calendaristice, iar ei își alocă termen de răspuns 7 zile lucrătoare. Asta e, ce pot să fac? Aștept…

În momentul în care am trimis mesajul, comanda încă avea status Sosit la punctul de ridicare. Deci, chiar speram la o rezolvare…

Între timp văd pe pagina de Facebook a stimabililor sute de oameni nemultumiți. Dar care primeau, totuși, răspunsuri la mesajele pe care le postau acolo. Zic “gata, am găsit o breșă în sistem. Dacă la telefon nu vor să poarte o discuție, le place să socializeze pe Facebook”. Dar se pare că nu cu mine. Nici până în ziua de azi nu am primit răspuns la mesaje (da, recunosc, al doilea mesaj al meu n-a fost tocmai prietenos, dar cât să-i mai suporți pe idioți?)

Asta e, într-un final m-am resemnat. N-am ce să fac decât să aștept.

Într-un final, pe 28 decembrie, primesc răspuns la solicitarea mea. În niciun caz răspunsul așteptat…

Mă așteptam si eu la un “ne cerem scuze, v-am trimis produsul la punctul de ridicare, puteți să mergeți să îl ridicați” sau, dacă intr-adevăr iți respecți clienții, chiar speram la un răspuns de genul “ne cerem scuze, dați-ne o adresă unde vă putem livra produsul, prin curier”. Dar ce să faci? Nu toate companiile iși permit cursuri de customer service pentru angajați…

P.S. Doamna-care-lucrați-la-Elefant-si-mi-ați-răspuns-la-solicitare, nu ați învățat în clasele primare că în comunicările oficiale nu e frumos să folosești prescurtări? Ce înseamnă “dvs”? Să nu mai vorbesc de faptul că în limba română nu există cuvântul “V”. Ar fi trebuit să folosiți ceea ce se numește “cratimă” (da, tot în clasele primare…). Corect este “V-am”. Nu vreau să ma gândesc cum ar fi arătat un răspuns de două pagini, nu două rânduri 🙂

Iar banii i-am primit într-o săptămână, nu în 24-48 de ore, așa cum au scris. Dar ei au voie, nu? Pentru că sunt Elefant…

.


One Reply to “De ce sa nu cumperi de la elefant.ro?”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *